داستان های من و زندگی

| داستان هایی کسل کننده از روزمرگی

یادمه شایعه ای چندسال پیش رواج پیدا کرد که " انیشتین مسلمان و شیعه شده بود ! " و چند وقت قبل از آن داستان مسلمان و شیعه شدن نیلز بور رو هم شنیده بودم ! امروز واسه ی کنجکاوی این مسئله رو جستجو کردم توی وبسایت خبر آنلاین خبری متعلق به سال 89 دیدم. و توی نظرات اون مطلب دفاع مردم از این مطلب و مقابله شون با کسانی که میگفتن واقعیت نداره من رو متعجب کرد. خب تعجبی نداره که افرادی که چیزی در مورد این مرد بزرگ نمیدونن باور کنن. ولی اگه بخوایم دفاع کنیم باید کمی تحقیق کنیم.

انیشتین تا حدود زیادی خداناباور بود، مثل بیشتر دانشمندان

( برخلاف گفته های مردم کشور ما ، 72 % دانشمندان بی خدا هستند)

  اون در سال 1954 ( یک سال قبل از مرگش ) در نامه ای به زبان آلمانی اینطوری مینویسه که : «لغت خدا برای من چیزی جز محصول ضعف انسانی نیست و کتاب مقدس پر از افسانه‌های ابتدایی است»

از شما خواهش میکنم به این دانشمند بلند مرتبه احترام بزارید و سعی کنید به جای دروغ بیشتر با خودش آشنا بشید.

با توجه به افزایش مغالطه بر اساس دروغ، گذاشتن این مطلب رو وظیفه ی خودم میدونستم.


و این هم تکذیبه ای از خود ایشان :))) :
آنچه که شما دربارهٔ اعتقادات مذهبی من خوانده‌اید به طور قطع دروغ است. دروغی که به نحوی نظام‌مند مکرراً تکرار شده‌است. من به یک خدای شخصی اعتقاد ندارم و هیچگاه هم این را کتمان نمی‌کنم و آن را به طور واضح بیان می‌کنم. اگر اعتقادی در درون من باشد که بتوان آن را مذهب نامید. آن بطور قطع تحسین ساختار کائنات است که دانش ما تا به امروز نشان داده‌است



منابعی واسه ی مطالب بیشتر که منبع گفته های این مطلب هم هستن:

دیدگاه های مذهبی آلبرت انیشتین - ویکیپدیا

فهرست دانشمندان خدا ناباور - ویکیپدیا

آلبرت انیشتین - ویکی گفتاورد

وبسایت شایعات


تعداد وبسایتای دروغگو انقدر زیاده که اصلا نمیشه اینجا گذاشت. این وبسایت رو میزارم واسه ی بیشتر شنیدن دروغ :| :

www.islam-einstein.com

۹۶/۱۰/۲۳
من !!

نظرات  (۳)

۲۶ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۶ عبدالهیوک ناکازاکی
چی بگم...شیعه بودنشو نشنیده بودیم که اینم در آوردن :)
در این که بی‌دین بوده که شکی نیست، ولی حالا آتئیست بودنش رو نمیشه به طور قطع گفت. حدس میزنم علت اینکه کسایی مثل اینشتین یا هاوکینگ بزرگوار(یا بقیۀ دانشمندا، زیاد اطلاع ندارم راستش)، با عموم مردم فرق داره نظرشون دربارۀ خداباوری و خالق کائنات و جهان، اینه که وجود داشتن خدا رو سطحی نمیگیرن و نمیگن آره، هست، داریم میبینیم. یه دیوار درست کردن به اسم علم که با منطق و خودآگاه جلو میره و کاملن وابسته به دنیای مادی و زمانه، و بین دین و باورها و خرافات و رسوم، و چیزهایی که قراره کشف بشه و دیده شدنشون تنها ملاک برای باورشون نیست و قطعن دلیلی در پس زمینه دارن، فاصله میندازه.
دلیلش اینه که فکر میکنن، خیلی عمیق. دنبال دلیلن، دلیل منطقی‌ای که در چهارچوب علمشون بگنجه و حسادت برانگیزه این رفتار. این که زیر بار چیزی که براش دلیل محکمی ندارن، نمیرن. البته هاوکینگ بعدها به خداوند ایمان آورد و به اینکه لازمه خدایی باشه، اقرار کرد فکر کنم، نه؟ خلاصه که هرچی که هست، کارشون خیلی درست بوده. هرچیزی که بهش باور داشتن هم، به خودشون مربوط بوده، بهتره یه عده فضولی نکنن، دین هم اجباری و زوری نیست به هر حال!
آ حالا که یادم میاد، توی کتاب هدیه های آسمانی(!) سالهای پیشمون، یه متنی داشتیم از اینشتین که دربارۀ خدا گفته بود و نوشته بود اینشتین هم خدا پرست بوده و خالق رو اینطوری توصیف کرده.
۲۹ مهر ۹۷ ، ۱۲:۵۲ میکسر سنگ مصنوعی
سلام.ممنون از مطالب خوبتون.خیلی عالی بود

هنوز بعد از چهار سال اینجا رو چک میکنم. فکر کنم حتا صاحب این بلاگ هم فراموش کرده اینجا رو، ولی من منتظرم بیاد تا بپرسم میشه دوست شیم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی